Ilmoittautuminen

Ota yhteyttä yhteyshenkilöösi ilmoittautuaksesi.

Peruutusehdot:

Koulutukseen ilmoittautuminen on sitova. Osallistumisen voi perua maksutta koulutuksen viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä.

ITIL Service Operation (jatkokoulutus)

Koulutuksen kesto: 3 päivää
Alkaa: 08.03.2017
Päättyy: 10.03.2017
Viimeinen ilmoittautumispäivä: 16.02.2017
Hinta ulkopuoliselle: 1 650,00 € (+ alv 24%)
Hinta sopimuskumppanille: 1 485,00 € (+ alv 24%)
Maksimiosallistujamäärä: 15
Kouluttajat:
Jaakko Marin, JSM Consulting Oy

Paikka

Jyväskylän yliopisto, Agora (Mattilanniemi 2), AgD125.1. Koe mikroluokassa Ag B212.1 (Finland)

Tausta ja tavoitteet

ITIL (Information Technology Infrastructure Library) on globaalisti hyödynnetty IT-alan parhaista käytännöistä koottu viitemalli IT-palvelutuotannon hallintaan ja johtamiseen. ITILin prosessimainen palvelunhallinnan viitekehys on reaalimaailmassa toimivista käytännöistä, toimintamalleista ja prosesseista muodostuva kokonaisuus, jota valtaosa IT-organisaatioista hyödyntää maailmanlaajuisesti. ITIL on palveluelinkaarimallin mukaiseksi järjestynyt kokonaisuus, joka pitää sisällään seuraavat osa-alueet:

  • Service Strategy
  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement

Tämä koulutus keskittyy Service Operation-elinkaaren vaiheeseen. Koulutuksessa käsitellään muun muassa seuraavat ITIL-prosessit:

  • Häiriönhallinta (Incident Management)
  • Palvelupyyntöjenhallinta (Service Request Management)
  • Herätteidenhallinta (Event Management)
  • Ongelmanhallinta (Problem Management)
  • Pääsynhallinta (Access Management)

Tämän lisäksi syvennytään ITILin toimintoihin (Functions):

  • Service Desk
  • Tekninen hallinta (Technical Management)
  • IT-käyttöpalvelunhallinta (IT Operations Management)
  • Sovelluksenhallinta (Application Management)

Koulutuksen jälkeen osallistuja ymmärtää palvelutuotantovaiheen (operation) perusasiat ja palvelun perusprosessien merkityksen osana IT-organisaation palvelutuotantoa. Osallistuja osaa koulutuksen jälkeen Service Operation-elinkaaren aikaiset prosessit, tikettien ratkaisupolun etenemisen parhaat käytännöt ja tukiprosessien välisen kommunikoinnin. Lisäksi kurssilla käsitellään ITILin toiminnot (Functions), sekä prosessien toiminta funktioiden sisällä.

Kohderyhmä

IKoulutuksen primäärinen kohderyhmä laajasti IT-palvelutuotannon, palvelunhallinnan tai palvelujohtamisen kanssa työskentelevät henkilöt. Tyypillisiä rooleja ovat prosessin omistajat, kehityspäälliköt, tekniset asiantuntijat palvelupäälliköt, tuotantopäälliköt ja projektipäälliköt.

Esitiedot

ITIL v3 Foundation -sertifikaatti

Toteutustapa

Luennointi, soveltavat harjoitukset, harjoitustentit ja keskustelu

Hinta

Hinta sisältää sertifikaattikokeen (350 € + alv).

Koulutuksen hinta riippuu sen osallistujamäärästä. Koulutuksen tiedoissa esitetty sopimuskumppanin hinta 1970 + alv on laskettu 4 osallistujalle.

Osallistujamäärän noustessa laskemme hintaa seuraavalla tavalla:
5 osallistujaa 1740 € + alv
6 osallistujaa: 1590 € + alv
7 osallistujaa: 1485 € + alv
9 -> osallistujaa: 1350 € +alv

Koulutuksen (suuntaa-antava) aikataulu

8.30–8.50Aamukahvi
8.50–12.00 Koulutus
12.00–12.45 Lounas
12.45–14.15 Koulutus
14.15–14.30 Iltapäiväkahvi
14.30–17.00 Koulutus

Koulutuksen sisältö

Päivä 1

  • Remembering ITIL basics
  • Service Operation introduction
  • Service Operation principles
  • Event Management
  • Incident Management

Päivä 2

  • Recap for day 1
  • Request fulfilment process
  • Problem Management
  • Organizing for Service Operation

Päivä 3

  • Recap for day 2
  • Common service operation activities
  • Service Operation functions
  • Implementing Service Operation
  • Certification test tips
  • Official Certification test

© 2010 Jyväskylän yliopisto