Ilmoittautuminen

Ota yhteyttä yhteyshenkilöösi ilmoittautuaksesi.

Peruutusehdot:

Koulutukseen ilmoittautuminen on sitova. Osallistumisen voi perua maksutta koulutuksen viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä.

Mobiilisovelluskehitys Xamarinilla

Koulutuksen kesto: 2 päivää
Alkaa: 19.12.2016
Päättyy: 20.12.2016
Viimeinen ilmoittautumispäivä: 01.12.2016
Hinta ulkopuoliselle: 1 070,00 € (+ alv 24%)
Hinta sopimuskumppanille: 960,00 € (+ alv 24%)
Maksimiosallistujamäärä: 14
Kouluttajat:
Tony Torp, Tieturi

Paikka

Jyväskylän yliopisto, Mattilanniemen kampus (Ahlmaninkatu 2), mikroluokka MaD206

Tavoitteet

Tavoitteena oppia hyödyntämään Xamarin cross-platform -kehitysympäristöä Android-mobiilisovelluskehityksessä.

Kohderyhmä ja esitiedot

Sovelluskehittäjät, joilla perusymmärrys oliopohjaisesta sovellusohjelmoinnista. Aikaisempi kokemus mobiilisovelluskehityksestä eduksi, mutta ei välttämätöntä.

Toteutustapa

Luennointi ja työasemaharjoittelu

Hinta

Koulutuksen tiedoissa esitetty sopimuskumppanin hinta 960 € + alv on laskettu 8 osallistujalle.

Osallistujamäärän noustessa laskemme hintaa seuraavalla tavalla:
9 osallistujaa: 880 € + alv
10 -11 osallistujaa: 810€ +alv
12- 13 osallistujaa: 720€ + alv
14- osallistujaa: 650€ + alv

Koulutuksen (suuntaa-antava) aikataulu ja sisältö

8.30–8.50Aamukahvi
8.50–11.30 Koulutus
11.30–12.15 Lounas
12.15–14.00 Koulutus
14.00–14.15 Iltapäiväkahvi
14.15–16.15 Koulutus

Johdanto sovelluskehitykseen

  • Yleiskatsaus mobiilisovelluskehitykseen ja Xamarin –frameworkiin
  • Xamarin -projektin luominen, projektitiedostot, kääntäminen, simulointi, ajo testilaitteessa, debuggaus
  • Android –projektin luominen ja pienen sovelluksen toteuttaminen
  • iOS –projektin luominen ja pienen sovelluksen toteuttaminen
  • Natiivi UI vs. Xamarin Forms
Android –sovelluksen peruskonseptit Xamarin cross-platform -kehitysympäristössä
  • Sovelluksen elinkaari
  • Aktiviteetit, intentit, content providerit
  • Käyttöoikeudet
Android –käyttöliittymän toteuttaminen Xamarin cross-platform -kehitysympäristössä
  • Layoutit ja tärkeimmät widgetit
  • Multiscreen, navigointi
  • Action bar
  • Android designer
Keskeisiä API –rajapintoja
  • HTTP
  • XML ja JSON
  • Paikannus ja sensorit
  • File System
  • Taustatehtävät
Sovelluksen julkaiseminen
  • Sovelluksen julkaiseminen
  • In-app purchasing ja In-app advertising

© 2010 Jyväskylän yliopisto